• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82807
+
-

‌پاک‌سازی  یک سوم آلودگی نفتی از ساحل گناوه

معاون عملیات نفت منطقه بهرگان با اشاره به نشت نفت در اطراف جزیره خارگ و مهار آن و انتشار آن به ساحل گناوه و بندر ریگ گفت: با عملیات به‌موقع تاکنون یک‌سوم آلودگی‌های نفتی در ساحل گناوه و بندر ریگ پاک‌سازی شده و بقیه در روزهای آینده پاک‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، «مسعود بیراوند» در حاشیه پاک‌سازی ساحل گناوه از لکه‌های نفتی با تاکید بر این نکته که آلودگی نفتی در همه مناطق تاسیسات نفتی جهان وجود دارد گفت: آلودگی‌های نفتی در همه مناطق دریایی جزو اجتناب‌ناپذیر کار برداشت نفت است.

وی با بیان این‌که به محض دریافت خبر آلودگی‌ها از تاسیسات نفتی خارگ، نشت نفت قطع و مهار شد بیان کرد: حجم آلودگی‌ها در جزیره خارگ پاک‌سازی شد و پاک‌سازی در ساحل گناوه و بندر ریگ آغاز شده است.

معاون عملیات نفت منطقه بهرگان با اشاره به نشست با فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری گناوه برای پاک‌سازی ساحل گناوه خاطرنشان کرد: با اعلام فراخوانی 70 نفر از کارکنان منطقه نفتی بهرگان با کمک و همراهی 30 نفر از بسیجیان واحد بسیج سیدالشهداء شهر امام حسن(ع) عملیات پاک‌سازی ساحل گناوه آغاز شد.

بیراوند با بیان این‌که شرکت نفت فلات قاره متعهد به بهبود مستمر و تعهد زیست‌محیطی است عنوان کرد: با عملیات به‌موقع یک‌سوم آلودگی‌های نفتی در ساحل گناوه و بندر ریگ پاک‌سازی شده است. شرایط جوی و هوای شرجی و رطوبت 100 درصدی این بندر در ساحل گناوه موجب کندی روند پاک‌سازی ساحل شده است.

وی با بیان این‌که در حالت مد برخی آلایندگی‌ها زیر آب و در بستر دریا می‌مانند گفت: در زمان مد دریا باید کار متوقف شود و صبر کنیم هنگام جزر دریا عملیات پاک‌سازی ادامه داده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید